Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1758), interesanci będą mogli załatwić sprawy osobiście w Urzędzie Gminy Mielnik:
- Rejestracji stanu cywilnego (m.in. rejestracja urodzeń i zgonów, wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, uznanie ojcostwa).
- Ewidencji ludności i dowodów osobistych (po umówieniu telefonicznym oraz z dowodem wpłaty, jeśli sprawa wymaga opłaty).
- Pomocy społecznej.
- Świadczenia usług komunalnych – gospodarka śmieciowa.
- Administracji architektoniczno-budowlanej, w tym dotyczące:
- decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 293),
- decyzji o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 695).
- Ochrony środowiska, w tym dotyczące:
- decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r. poz. 283, 284),
- decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na postawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55).
Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów - Punkt Obsługi Interesanta.
Bezpośrednia obsługa klientów polega na przyjmowaniu pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu) - POI.
Dopuszczona zostaje możliwość dokonywania płatności w kasie urzędu – piętro pok. nr 26.
Odwołane są wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie urzędu (m.in. dyżur Wójta, Przewodniczącego Rady, leśniczego, pracownika PZDR w Siemiatyczach).
Pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: sekretariat: 85 6577003; Referat Finansowy: 85 6565875; Urząd Stanu Cywilnego: 85 6565873; Referat Infrastruktury i Rozwoju: 85 6565872; Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej: 85 6577 591; 85 6577003 wew. 64.
Realizacja usług wiąże się z ograniczeniami:
- liczbą interesantów przebywających w siedzibie urzędu, z zachowaniem rekomendowanej odległości;
- obowiązkiem posiadania maseczki lub innej ochrony ust i nosa;
- obowiązkowej dezynfekcji rąk przed wejściem do urzędu z bezdotykowych stacji do dezynfekcji.
Powyższa organizacja pracy urzędu obowiązuje do odwołania.
Wójt, dr Marcin Urbański
Treść artykułu możesz pobrać w formie ogłoszenia Wójta Gminy Mielnik z dnia 12 października 2020 r. o organizacji pracy Urzędu Gminy Mielnik (PDF: 392 kB)