//
A
A+
A++
A
A

W związku ze sprzedażą lub przekazaniem jako darowizny samochodu lub innego pojazdu masz obowiązek powiadomić odpowiedni urząd. Wynika to z ustawy Prawo o ruchu drogowym (Art. 78 ust. 2 pkt 1) .

cyfrowy urzad wrot podlasia zbycie pojazdu

Jaki urząd musisz powiadomić?

O sprzedaży lub przekazaniu pojazdu musisz powiadomić urząd, w którym ten pojazd był zarejestrowany. Może to być starostwo powiatowe lub miasto na prawach powiatu (w naszym regionie takie miasta to Białystok, Łomża i Suwałki).

Jakie dokumenty i informacje są potrzebne?

Aby złożyć wniosek przez Internet potrzebny będzie skan umowy kupna-sprzedaży lub darowizny.

Inne informacje niezbędne do wypełnienia wniosku to:

  • marka pojazdu,
  • numer rejestracyjny,
  • numer VIN/nadwozia/ podwozia/ ramy.

Ile jest czasu na zawiadomienie urzędu?

Na złożenie zawiadomienia o zbyciu pojazdu masz 30 dni.

Jak zawiadomić urząd o zbyciu lub przekazaniu pojazdu przez Internet?

Kroki:

  1. Otwórz stronę cu.wrotapodlasia.pl.
  2. Jeśli masz konto na Cyfrowym Urzędzie lub profil zaufany możesz się zalogować (dzięki temu Twoje dane osobowe będą już uzupełnione w formularzu zgłoszenia).
  3. Wyszukaj usługę np. „Zawiadomienie o zbyciu pojazdu”.
  4. Wybierz „Znajdź urząd” – wybierz ten, w którym rejestrowałeś auto.
  5. Wypełnij formularz, podpisz go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP i wyślij.

Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail.

Warunek załatwienia sprawy przez Internet

Coraz większą ilość spraw urzędowych możesz załatwić przez Internet. Warunkiem jest posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

O ile używanie podpisu elektronicznego wiąże się z koniecznością jego zakupu, o tyle profil zaufany można wyrobić bezpłatnie. Możesz to zrobić w urzędach lub niektórych bankach – z reguły wymagana jest jednorazowa wizyta w celu potwierdzenia danych osobowych. Jak założyć profil zaufany?. Sprawdź gdzie możesz potwierdzić profil zaufany.

Uwagi

Sprzedaż pojazdu nie wymaga jego wyrejestrowania.

Jeżeli nie byłeś jedynym właścicielem sprzedanego pojazdu, zawiadomienie o jego zbyciu powinno być podpisane przez wszystkich właścicieli. Wtedy złożenie zawiadomienia przez Internet jest o tyle trudniejsze, że każdy z nich powinien posiadać profil zaufany lub podpis elektroniczny.

Zasadnicza część wniosku

zawiadomienie zbycie pojazdu

Kontakt

Budynek Urzędu Gminy Mielnik

Urząd Gminy Mielnik

ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

tel. 85 65 65 861, 85 65 77 003

fax 85 657 71 21

NIP 544-100-15-40

E-mail: gmina@mielnik.com.pl

Dane teleadresowe Urzędu Gminy Mielnik

Informacja turystyczna

ul. Brzeska 71, 17-307 Mielnik

(w budynku Ośrodka Dziejów Ziemi Mielnickiej)

tel. 85 65 77 100

E-mail: it@mielnik.com.pl

Serwis internetowy Gminy Mielnik używa plików cookies w celach statystycznych. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies Twojej Przeglądarki, będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień będzie traktowana jako zgoda na użycie plików cookies. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk