A
A+
A++
A
A

Informujemy, że 6 września 2019 r. weszły w życie zmiany do ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na podstawie, których obowiązkiem właściciela nieruchomości, zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy, będzie zbieranie wyłącznie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, zgodnie z wymaganiami i sposobem określonym w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mielnik oraz sposobem określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1 ustawy.

W związku z powyższym właściciel nieruchomości składający deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie ma możliwości zadeklarowania zbierania odpadów komunalnych w sposób zmieszany.

Dlatego też Wójt Gminy Mielnik, informuje właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbieranie odpadów w sposób nieselektywny o konieczności złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i zadeklarowania w niej zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

Sposób zbierania i segregowania odpadów podlega kontroli ze strony przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, a w przypadku ujawnienia zbierania ich w sposób nieselektywny, Wójt Gminy Mielnik ma obowiązek określić właścicielowi nieruchomości w drodze decyzji wyższą opłatę (w wysokości od dwukrotności do czterokrotności opłaty za odpady segregowane).

Kolejną zmianą są nowe regulacje określone w art. 6m ust. 2 i 4 ww. ustawy, zgodnie z którymi w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana. Po tym terminie właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątkiem jest sytuacja, w której właściciel nieruchomości może złożyć nową deklarację zmniejszającą wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.

Dodatkowo dodano - odpowiedzialność karną za niezłożenie deklaracji: „Kto wbrew obowiązkowi określonemu w art. 6m ust. 1 i 2 nie składa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – podlega karze grzywny.”

Kontakt

Urząd Gminy Mielnik

Urząd Gminy Mielnik

ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

tel. 85 65 65 861, 85 65 77 003

fax 85 657 71 21

NIP 544-100-15-40

Adres e-mail

Informacja turystyczna

ul. Brzeska 71, 17-307 Mielnik

(w budynku Ośrodka Dziejów Ziemi Mielnickiej)

tel. 85 65 77 100

Adres e-mail

Informacja turystyczna

Serwis internetowy Gminy Mielnik używa plików cookies w celach statystycznych. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies Twojej Przeglądarki, będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień będzie traktowana jako zgoda na użycie plików cookies. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

Akceptuję cieasteczka na tej stronie.
EU Cookie Directive Module Information