A
A+
A++
A
A

W związku ze sprzedażą lub przekazaniem jako darowizny samochodu lub innego pojazdu masz obowiązek powiadomić odpowiedni urząd. Wynika to z ustawy Prawo o ruchu drogowym (Art. 78 ust. 2 pkt 1) .

cyfrowy urzad wrot podlasia zbycie pojazdu

Jaki urząd musisz powiadomić?

O sprzedaży lub przekazaniu pojazdu musisz powiadomić urząd, w którym ten pojazd był zarejestrowany. Może to być starostwo powiatowe lub miasto na prawach powiatu (w naszym regionie takie miasta to Białystok, Łomża i Suwałki).

Jakie dokumenty i informacje są potrzebne?

Aby złożyć wniosek przez Internet potrzebny będzie skan umowy kupna-sprzedaży lub darowizny.

Inne informacje niezbędne do wypełnienia wniosku to:

  • marka pojazdu,
  • numer rejestracyjny,
  • numer VIN/nadwozia/ podwozia/ ramy.

Ile jest czasu na zawiadomienie urzędu?

Na złożenie zawiadomienia o zbyciu pojazdu masz 30 dni.

Jak zawiadomić urząd o zbyciu lub przekazaniu pojazdu przez Internet?

Kroki:

  1. Otwórz stronę cu.wrotapodlasia.pl.
  2. Jeśli masz konto na Cyfrowym Urzędzie lub profil zaufany możesz się zalogować (dzięki temu Twoje dane osobowe będą już uzupełnione w formularzu zgłoszenia).
  3. Wyszukaj usługę np. „Zawiadomienie o zbyciu pojazdu”.
  4. Wybierz „Znajdź urząd” – wybierz ten, w którym rejestrowałeś auto.
  5. Wypełnij formularz, podpisz go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP i wyślij.

Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail.

Warunek załatwienia sprawy przez Internet

Coraz większą ilość spraw urzędowych możesz załatwić przez Internet. Warunkiem jest posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

O ile używanie podpisu elektronicznego wiąże się z koniecznością jego zakupu, o tyle profil zaufany można wyrobić bezpłatnie. Możesz to zrobić w urzędach lub niektórych bankach – z reguły wymagana jest jednorazowa wizyta w celu potwierdzenia danych osobowych. Jak założyć profil zaufany?. Sprawdź gdzie możesz potwierdzić profil zaufany.

Uwagi

Sprzedaż pojazdu nie wymaga jego wyrejestrowania.

Jeżeli nie byłeś jedynym właścicielem sprzedanego pojazdu, zawiadomienie o jego zbyciu powinno być podpisane przez wszystkich właścicieli. Wtedy złożenie zawiadomienia przez Internet jest o tyle trudniejsze, że każdy z nich powinien posiadać profil zaufany lub podpis elektroniczny.

Zasadnicza część wniosku

zawiadomienie zbycie pojazdu

Kontakt

Urząd Gminy Mielnik

Urząd Gminy Mielnik

ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

tel. 85 65 65 861, 85 65 77 003

fax 85 657 71 21

NIP 544-100-15-40

Adres e-mail

Informacja turystyczna

ul. Brzeska 71, 17-307 Mielnik

(w budynku Ośrodka Dziejów Ziemi Mielnickiej)

tel. 85 65 77 100

Adres e-mail

Informacja turystyczna

Serwis internetowy Gminy Mielnik używa plików cookies w celach statystycznych. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies Twojej Przeglądarki, będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień będzie traktowana jako zgoda na użycie plików cookies. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

Akceptuję cieasteczka na tej stronie.
EU Cookie Directive Module Information